Facebook Ads – 3 Greseli pe care trebuie sa le eviti

Conform unui studiu facut de catre Facebrands.ro, in Ianuarie 2017 erau 9.600.000 utilizatori de Facebook in Romania, adica 44,4% din populatie si 85,4% dintre oamenii care folosesc internetul. De ce am vrut sa incep cu aceasta informatie? Pentru a clarifica inca de la inceput faptul ca prezenta si promovarea pe Facebook NU trebuie sa lipseasca din mix-ul de marketing al niciunui brand in 2017. Cu siguranta vrei sa profiti si tu de aceasta piata si sa iei o bucatica din ea pentru a-ti promova serviciile sau produsele.

Plecand de la premiza ca prezenta brand-urilor pe Facebook este un must-have in zilele noastre, aceasta trebuie nu doar sa existe, ci sa fie facuta dupa o strategie bine pusa la punct. Promovarea pe Facebook poate fi foarte costisitoare, si poate sa nu-ti aduca niciun beneficiu daca nu o faci cum trebuie.

Iata 3 greseli pe care sa le eviti atunci cand te promovezi pe Facebook:

 

Greseala #1: NU ai un obiectiv stabilit

Nu poti sa stii daca promovarea ta pe Facebook este eficienta sau nu daca nu ti-ai stabilit inca de la inceput un obiectiv. De ce o faci? Care e scopul ei? Cum determini ROI-ul?

Atunci cand concepi strategia ta pentru Facebook, pleaca intotdeauna de la ”De ce?”. Ce vrei sa obtii? Facebook iti ofera posibilitatea de a-ti stabili obiectivele inca de la inceput, fie ca vrei sa obtii brand awareness, vanzare pe site sau o baza de date de e-mail-uri, pe care sa o folosesti ulterior, este la alegerea ta, din multe optiuni disponibile.

Fiecare business in parte are valorile si obiectivele sale, iar promovarea pe Facebook ar trebui sa fie in congruenta cu acestea. Un exemplu ar putea fi: daca esti un brand nou pe piata, trebuie sa iti construiesti un capital de imagine, iar Facebook iti ofera aceasta oportunitate prin campaniile de brand awareness pe care le poti realiza. Dar trebuie sa stabiliesti inca de la inceput acest lucru, nu te astepta sa ai vanzari semnificative inca de la inceput, daca obiectivul tau este altul.

Ceea ce conteaza este sa aveti un scop in minte, apoi puteti masura eficienta campaniilor pe Facebook.

 

Greseala #2: NU targetezi audienta care trebuie

Nu conteaza cat de buna este oferta ta, sau cat de bine este realizata reclama pe Facebook daca nu este vazuta de oamenii care trebuie. Daca tu oferi servicii pentru o audienta cu varsta cuprinsa intre 18-24 de ani, iar reclamele tale sunt vazute de oameni cu varsta de 45+, bineinteles ca acestia nu iti vor arata niciun interes, iar tu vei arunca banii pe geam.

Inainte de a incepe promovarea pe Facebook, realizeaza un mic research si afla care este publicul tau tinta. Ce caracteristici are? Ce activitati are? Ce locuri frecventeaza? s.a.m.d. Realizeaza avatarul clientului tau ideal, si de acolo dezvolta-ti audienta careia vrei sa ii arati reclamele.

In realizarea oricarei campanii de marketing, fie ca este pe Facebook, Google sau TV, pleaca intotdeuana, DAR INTOTDEAUNA, de la audienta ta. Care sunt nevoile ei, cum le poti rezolva, si de ce sa te aleaga pe tine? Asta ar trebui sa fie mersul lucrurilor.

 

Greseala #3: Agasezi clientii cu reclamele tale

Ai mare grija la frecventa cu care afisezi reclamele tale. Nu vrei sa iti agasezi potentialii clienti. Asa cum ai ghicit, cu cat este mai mare frecventa reclamelor tale, cu atat este mai mare posibilitatea ca oamenii sa se plictiseasca sa vada mereu acelasi anunt, astfel ca rata de click va scadea semnificativ, iar click-ul va fi din ce in ce mai scump.

Sunt insa si exceptii, si anume campaniile de Remarketing (despre care vom vorbi intr-un alt articol). In primele 48h de la prima interactiune cu brand-ul tau, prin intermediul campaniilor de Remarketing, vrei sa ii afisezi potentialului client anunturile tale cu o frecventa mai ridicata, pentru a-i sustine decizia de cumparare. Dar si acolo, trebuie sa ai mare grija sa nu depasesti un prag peste care devi agasant.

 

Lista de greseli poate continua, insa ne vom opri aici. Concluzia acestui articol este: stabileste-ti un obiectiv inca de la inceput, afla cine este publicul tau tinta, si ai grija sa nu-l agasezi.

Tu ce greseli ai observat in promovarea pe Facebook? Impartaseste experienta ta intr-un comentariu mai jos.

1Comment
  • Andrei
    Posted at 13:05h, 11 octombrie Răspunde

    1. Ce este ROI-ul?
    2. Cum ai determinat aceste 3 greseli? Le-ai facut tu? Le-ai observat la altii?
    3, De unde stii tu ce greseli fac altii? De unde stii tu ce e mai bine?

Post A Comment