Ce trebuie sa faci ca un client sa revina la tine?

Cu totii ne dorim asta, indiferent de domeniul in care activam, ne dorim ca un client sa se intoarca la noi, multumit (evident..). Dar oare este de ajuns faptul ca este multumit sa apeleze din nou la serviciile noastre? In unele cazuri da, in unele nu. Multi ar spune ca este de ajuns, dar eu cred ca nu iti asigura o viitoare tranzactie. Totusi, cum ne fidelizam clientii?

Una dintre variantele la indemana este sa ii surprindem. Clientul va reveni la tine daca va fi surprins (placut, evident..). Si nu doar ca va apela din nou la serviciile tale, dar te va recomanda si prietenilor, cunostintelor sau in mediul online. Statisticile ne spun ca un client multumit te va recomanda catre cel putin 4 persoane. Acele 4 persoane, daca apeleaza la serviciile tale si impartasesc sentimentul primului, te vor recomanda mai departe…sirul continua (ai prins ideea).

Cu totii stim ca una dintre cele mai bune si eficiente promovari nu este cea pe care ne-o facem noi, ci pe care ne-o fac altii prin recomandari, testimoniale, review-uri etc. Acestea reprezinta puncte de incredere foarte importante pentru public, in ochii potentialilor clienti. Gandeste-te cum ar fi sa ai ambasadori care iti promoveaza afacerea, fara sa fie angajatii tai sau sa ii platesti in vreun fel.

Totusi, cum surprindem clientii in mod placut? Iata cateva sfaturi:

 

Ofera-i mai mult decat plateste. Ofera-i ceva in plus. Ofera-i mai mult decat se asteapta sa primesca. Poate fi un produs/serviciu complementar, o mica surpriza, sau o felicitare prin care ii multumesti. Poate fi ceva marunt, dar de impact pentru el. Atunci cand oferta pe care i-o faci depaseste asteptarile lui, l-ai cucerit.

Un element foarte important prin care putem sa ne surprindem clientii este sa le multumim. Este simplu sa iti arati recunostinta fata de ei, insa totusi foarte putini o fac. Include in pachet o felicitare de multumire, sau daca este un client mai mare ofera-i ceva personalizat (poate fi un filmultet prin care ii multumesti personal pentru achizitia sa).

Alta metoda prin care ai putea sa iti surprinzi clientii este sa le trimiti un cadou personalizat cu ocazia zilei de nastere, dar ATENTIE!, trimite-l inainte cu 1-2 zile, cand nu se asteapta.

Trebuie totusi sa ai in vedere si faptul ca este esential ca serviciul/produsul pentru care a platit sa fie exact la ce se astepta, astfel risti sa lasi o parere ca ai incercat sa te scoti prin faptul ca ai oferit o surpriza.

 

In concluzie, surprinde-ti cat mai des clientii, crescandu-ti astfel considerabil sansele de a-i fideliza, si ulterior de a-ti creste afacerea.

 

 

 

 

No Comments

Post A Comment