Ce iti trebuie pentru un JOB in Digital Marketing?

Sa ai un Job in Digital Marketing e misto, credeti-ma pe cuvant! E genul de job pe care il iubesti din ce in ce mai mult odata cu trecerea timpului si cu acumularea experientei.

E genul de job care iti ofera posibilitati nelimitate. E genul de Job unde poti evolua constant, atat profesional cat si personal.

Am ajuns sa lucrez in digital marketing fara sa-mi fi propus asta. Pur si simplu s-a ivit o ocazie, iar eu am profitat de ea. (best decision ever!!!) A trecut 1 an si ceva de atunci, si vreau sa va povestesc ce am descoperit, si sa va dau cateva insights-uri din lumea Digital Marketing-ului.

Imi place foarte tare ceea ce fac, si incerc sa dau mereu 101% din potentialul meu in fiecare task pe care il gestionez. Uneori imi iese, alteori nu. Dar inca invat, invat si iar invat. Sunt intr-o continua evolutie, iar ceea ce am realizat in doar 1 an de zile nu mi-as fi imaginat vreodata ca este posibil. A fost, si este in continuare, primul meu job, si cred ca ma aflu printre putinii oameni care sunt norocosi sa se indragosteasca de primul domeniu in care pasesc.

Asadar si prin urmare, dupa 1 an de zile in Digital Marketing, iata ce cred eu ca iti trebuie pentru a performa intr-un asemenea job:

 

1. Sa fii curios

 

 Pentru ca este un domeniu intr-o continua dezvoltare, apar lucruri noi pe zi ce trece, iar acesta este unul dintre lucrurile ce ma atrag cel mai tare in Digital Marketing. Foarte rar intervine monotonia. Lumea online-ului este intr-o continua miscare, iar pentru a performa trebuie sa fii la curent cu tot ceea ce este nou.

Trebuie sa fii curios sa citesti stiri, articole, sa urmaresti webinarii, podcast-uri si tot felul de content online (ai de unde alege, crede-ma!). Trebuie sa iti actualizezi in permanenta informatiile deoarece poti ajunge foarte usor in situatia in care ai ramas in urma. Asadar, citeste, urmareste, asculta in permantenta, si fii la curent cu noutatile.

 

2. Intelege nevoile clientului

 

Vei avea parte de toate felurile de clienti: dificili, intelegatori, cunoscatori, necunoscatori, oameni de business sau oameni ce de abia au inceput un business, si lista poate continua mult si bine. Important este sa intelegi ca sunt diferiti si ca au nevoi diferite. Vor fi, nu putine, situatiile in care nu veti fi pe aceeasi lungime de unda, in care el nu va intelege strategia propusa de tine, iar tu nu vei intelege nevoile lui. Dar, ceea ce am invatat in acest 1 an si ceva de cand lucrez cu clientii, este ca intotdeauna trebuie sa pleci de la premiza ca problema este la tine, nu la client. Nu da vina pe client niciodata, ci incearca sa ii intelegi nevoile lui si ale business-ului sau, si pleaca intotdeauna de la acestea.

Este important sa stabilesti inca de la inceputul colaborarii care sunt asteptarile clientului, sa ajungeti la un comun acord, cu focusul pe performanta. Este in interesul fiecaruia ca business-ul sa performeze in urma colaborarii.

 

3. Cifrele sunt prietenele tale

 

 Fie ca iti place sau nu, va trebui sa lucrezi cu cifre. Un timp destul de mare il vei aloca analizei campaniilor, asa ca trebuie sa ai o minte orientata catre cifre. Un specialist in Digital Marketing trebuie sa fie cat de cat pregatit din punct de vedere matematic, iar lucrul cu grafice, statistici si formule sa ii fie facil si familiar. De asmenea, cunostintele in Excel sunt si ele necesare si recomandate.

 

4. Fii organizat

 

Ca sa ai succes in Digital Marketing trebuie sa fii al naibi de organizat in toate aspectele vietii tale. Timpul iti poate fi atat prieten, cat si dusman, asa ca o buna organizare a lui este esentiala pentru a fi cat mai eficient posibil. Nu de putine ori se va intampla ca pe parcusul unei zile task-urile sa ti se suprapuna, si sa nu ai timp sa le rezolvi pe toate.

Sfatul meu este sa iti iei 10-15 minute in fiecare dimineata pe care sa le dedici planificarii. Stabileste care sunt cele mai importante aspecte de care trebuie sa te ocupi in acea zi. Ordoneaza-le in felul urmator: cel mai important task este A, al doilea cel mai important este B etc. Niciodata nu incepi sa te ocupi de B daca nu ai terminat de facut A. Ati prins ideea. Organizeaza-ti task-urile intr-un ”To do List” si marcheaza-le cu ✔ in momentul in care le-ai terminat. Astfel vei avea si o satisfactie interioara ca ai finalizat ceva important si te poti ocupa de urmatorul.

 

5. DE CE faci ceea ce faci?

 

Mai important decat sa intelegi ceea ce faci, este sa intelegi DE CE o faci. Atat in cadrul campaniilor de marketing pe care le creezi, cat si in task-urile tale zilnice, pleaca intotdeauna de la intrebarea ”De ce o fac?”, care este scopul si unde vreau sa ajung? Daca vei incepe sa gandesti asa, vei observa ca lucrurile incep sa faca sens din ce in ce mai mult in capul tau, si totul devine mai clar. Mai mult decat atat, vei intelege imaginea de ansamblu a lucrurilor si vei actiona in consecinta.

Simon Sinek spunea intr-un speech de la TED ca succesul campaniilor de marketing al celor de la Apple se datoreaza faptului ca in centrul acestora sta intotdeauna intrebarea ”De ce?”. Ei nu se promoveaza spunand ca ”Au cele mai bune produse”, ci iti explica in prima faza ”De ce” sunt cele mai bune si ”De ce” ai TU nevoie de ele, apoi decizia e in mainile tale.

Urmariti speech-ul aici. 

In incheierea acestui articol, vreau sa iti spun sa iti aduci aminte intotdeauna ”De ce ai inceput?”.  Pune pasiune si daruire in tot ceea ce faci, priveste orice problema ca pe o oportunitate de dezvoltare si acorda-ti timp sa evoluezi. Citeste, informeaza-te, asculta, planuieste si PERFORMEAZA!

No Comments

Post A Comment