Am demontat cel mai FALS mit despre Instagram

Back to Blog

Am demontat cel mai FALS mit despre Instagram

Aud de ceva timp o gramada de mituri FALSE despre promovarea pe Instagram. Se propaga rapid printre antreprenori sau marketeri, astfel ca ajung sa fie un adevar general valabil.⁣

Problema? Te impedica sa vinzi pe Instagram, fara macar sa incerci. ⁣

Ca sa vinzi pe Instagram trebuie sa ai multi followersi!” Daca si tu te-ai saturat sa auzi acest lucru, hai sa il demontam si sa vedem care este cel mai important metric pe care trebuie sa il urmarim.⁣

Studiu de caz⁣

In 2018 am gestionat o pagina de Facebook cu peste 200.000 fani. ⁣

Proprietarul de business era foarte dornic sa aiba, inainte de orice, cat mai multi urmaritori pe pagina. A facut orice sa obtina acest lucru, inclusiv sa cumpere o parte din “followersi” din Nigeria, India etc. Mai putin sa aplice o strategie.⁣

Intr-un final a strans vreo 200.000 oameni pe pagina si a inceput sa posteze.⁣

Reach-ul organic era de sub 1%. Asta inseamna ca postarile ajungeau, in medie, la sub 2.000 de oameni in mod organic. Rata de engagement? Aproape 0. Vanzari organice? 0 lei.⁣

Antreprenorul a renuntat la activitatea organica pe Facebook si s-a mutat pe Instagram. Insa, de data aceasta a urmat o strategie.⁣

Ce s-a intamplat? Acum, dupa 2 ani (intre timp nu mai colaboram, nu am nicio contributie la cresterea lor, insa urmaresc activitatea brand-ului), are constant o rata de engagement de 4% si doar 80.000 followersi (nu sunt putini, dar comparativ cu 200.000 de pe facebook, este un numar cu 60% mai mic)⁣

Ce inseamna asta, in cifre? 3.200 de oameni, in medie, au interactiune cu fiecare postare a brand-ului, in mare parte organic. Este wow. ⁣

Inchei aici studiul de caz, insa nu fara concluzii: ⁣

– vanzarile au inceput sa apara dupa ce focusul s-a schimbat din “cat mai multi followersi” in “cum crestem rata de engagement”⁣

– rata de engagement pe Instagram a brand-ului este de 3x mai mare decat media globala si de 5x mai mare decat media pe nisa in care activeaza⁣

– brand-ul respectiv genereaza acum vanzari de ordinul milioanelor (euro) in mediul offline. A avut o crestere in cifra de afaceri de peste 1000% de la 2018 la 2019.⁣

(Statistici rata engagement medie aici: https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/)⁣

Este clar ca este un exemplu de succes exceptional. ⁣

Nu ne asteptam ca toate brand-urile sa vanda de milioane daca isi cresc rata de engagement pe Instagram. ⁣

Ar fi complet gresit, insa putem influenta foarte mult o traiectorie de crestere a vanzarilor pe Instagram daca schimbam mindset-ul din “cat mai multi followers” in “o rata de engagement cat mai mare”.⁣

Ce ne spune aceasta rata de engagement (cel mai important metric)? ⁣

Pe scurt: cat de relevant este continutul pe care il postezi pentru audienta ta.⁣

Rata de engagement ne spune cati dintre followersii tai interactioneaza cu postarile tale. Cu cat mai mare, cu atat Instagram te recompenseaza ca business si arata postarile tale la mai multi oameni. ⁣

Este ca un bulgare de zapada ce se rostogoleste: ⁣

creezi continut relevant ⁣

👇⁣

followersii apreciaza si interactioneaza⁣

👇⁣

algoritmul Instagram spune “hei, uite un profil carora oamenilor le place si datorita lui petrec timp pe platforma noastra (generam $$$ in urma lor) ⁣

👇⁣

algoritmul afiseaza postarile tale la cat mai multi oameni⁣

👇⁣

castigi oameni noi, relevanti, pe profil, care interactioneaza si ei la randul lor⁣

👇⁣

incepi sa vinzi⁣

Observi ca “mai multi followersi” este o CONSECINTA a unei rate de engagement buna? ⁣

In cazul brand-ului din studiul de caz, in 2018 aveau 200.000 de fani pe Facebook. Un numar nu tocmai de ignorat. ⁣

Insa acei oameni NU erau deloc interesati de continutul pe care il posta brand-ul.  Astfel, bulgarele de zapada se oprea la pasul 2: oamenii nu apreciau postarile si nu interactionau cu ele. ⁣

Ce inseamna asta? Nu ai sanse sa ajungi in ultimul pas unde poti vinde.⁣

Ok, dar cum facem sa avem o rata de engagement buna?⁣

Tine minte: nimeni nu intra pe Instagram cu gandul ca o sa cumpere ceva.⁣

Astfel, cum ii determinam totusi sa cumpere?⁣

Inainte de orice activitate pe Instagram a business-ului tau, raspunde punctual la aceste intrebari:⁣

1. Cine sunt oamenii care ar cumpara de la mine? (specific, nu superficial precum: femeile corporatiste)⁣

2. Ce tip de continut ar vrea sa vada audienta mea atunci cand intra pe Instagram?


3. Ce putem noi sa le oferim de valoare?⁣

Ia-ti timpul necesar si raspunde punctual la intrebari. Antreprenorul din studiul de caz a facut-o.⁣

Nu o face superficial. Nu vei avea rezultate daca nu o iei in serios. ⁣

Sunt sigur ca doar daca raspunzi serios la aceste intrebari vei incepe sa vinzi pe instagram, chiar si cu putini followersi.⁣

Totusi, nu vreau sa te las fara sa iti dau 3 sfaturi extrem de usoare si basic, pe care eu le-am testat ca functioneaza si tu le poti aplica astazi ca sa cresti rata de engagement:⁣

⁣1. alege postarea de pe profilul tau cu cel mai mare engagement. E clar ca ceva ai facut ceva bine acolo si o diferentiaza de restul. Identifica ce si replica.⁣

2. posteaza pe Stories si incurajeaza oamenii sa interactioneze cu tine. Foloseste “Poll-uri”, “Questions”, “Quizz-uri” etc. ⁣

3. cere-le oamenilor ce vrei sa obtii de la ei. Foloseste in descrierea postarilor un call to action pentru a genera actiunea pe care ti-o doresti, si anume ei sa interactioneze cu postarea ta.⁣

Ex: “tag unui prieten care ar putea fi interesat” /  “Sharing is caring! Da-i mai departe sa afle si prietenii tai”⁣

Sunt doar 3 lucruri punctuale, foarte banale, insa pe care multi le omit. Sunt doar primii pasi catre o strategie ce iti va aduce vanzari pe Instagram. ⁣

A fost un articol lung si iti multumesc daca l-ai citit pana la capat.⁣

Sper ca am demontat mitul si ai ramas cu ideea principala: rata de engagement bate la fundulet numarul de followersi. Poti vinde pe Instagram si cu putini followersi, daca ai o rata de engagement buna. ⁣

Imi propun ca pe viitor sa abordez mai detaliat aceasta rata de engagement intr-o strategie completa pe care sa ti-o prezint. Vreau sa crestem numarul de business-uri care vand pe Instagram.⁣

Daca ti-a placut acest articol, te rog sa-l trimiti si catre prietenii tai. Poate le este de folos. ⁣

Pana data viitoare, spor la conversii!

Share this post

Back to Blog