5 sfaturi pentru un Time Management bun

Din experienta mea, un time management bun chiar poate face diferenta. Nu sunt vreun expert, ba chiar intampin aproape zilnic probleme de time management, dar in ultima vreme am inceput sa aplic cateva lucruri ce m-au ajutat sa-mi creasca productivitatea simtitor! Am invatat ca o mare parte dintr-un time management eficient este reprezentata de catre planificare si micile ritualuri.

Dupa ce am urmarit cateva cursuri de time management si am primit cateva sfaturi de la oameni mult mai experimentati ca mine, iata ce cred eu ca m-a ajutat sa-mi eficientizez timpul si sa devin mai productiv:

1. Trezeste-te mai devreme

Stiu, este greu. Multi o spun, multi isi propun, putini o fac. Incepe sa te trezesti mai devreme. Fa-o treptat. Daca acum te trezesti la 9, iti va fi greu sa o faci cu 2 ore mai devreme din prima zi. Incepe cu cateva zeci de minute pe zi. Dupa 1-2 saptamani, ar trebui sa fii in stare si sa te obisnuiesti sa te trezesti cam cu 2 ore mai devreme. Vei simti pe propria piele cat de important este acest aspect. Te vei trezi linistit, nicidecum presat de timp si cu gandul ca trebuie sa te grabesti sa ajungi la birou. Vei avea timp sa mananci, sa iti bei cafeaua si sa iti organizezi ziua.

 

2. Creeaza-ti mici ritualuri matinale 

Gaseste ceva ce-ti place, ce te linisteste si ce iti ofera incredere in tine si fa-o in fiecare dimineata, fara exceptie!!! Nu am crezut in importanta acestui aspect, pana nu am experimentat. Secretul micilor ritualuri matinale iti poate schimba complet ziua. Pot fi lucruri marunte, cum ar fi ca in fiecare dimineata sa bei un pahar de apa calduta cu lamaie imediat cum te trezesti, pana la a merge la sala sau la alergat inainte de birou. Important este sa iti gasesti ceva ce te motiveaza si iti ofera dopamina de care ai nevoie pentru a-ti incepe ziua. Intr-un alt articol am sa va povestesc despre cum imi incep eu ziua si cat de mult mi-a schimbat viata de cand am inceput sa aplic aceste mici ritualuri.

 

3. Planifica-ti task-urile

Primul lucru pe care trebuie sa il faci cand ajungi la birou, inainte de a te apuca de orice fel de activitate este sa iti planifici task-urile. Astfel, vei stii exact ce ai de facut pe parcursul zilei, o sa fii mai linistit si mai organizat. Creeaza-ti un To Do List pe care sa il completezi in fiecare dimineata si tine-te de el.

 

4. Prioritizeaza-ti task-urile

La fel de important ca planificarea task-urilor este sa le prioritizezi. Iata o mica regula: noteaza-ti task-urile in ordinde alfabetica in functie de importanta. Exemplu: cel mai important task il notezi cu A, urmatorul cu B si tot asa. Regula este: niciodata sa nu te apuci de B daca nu ai terminat de facut A.

Inca un aspect important: multitasking-ul nu este recomandat. Concentreaza-ti atentia asupra unui singur task si asigura-te ca il duci la bun sfarsit. Apoi, le poti incepe si pe altele.

 

5. Invata sa refuzi

Este in regula sa spui NU task-urilor care nu iti aduc niciun beneficiu si care nu te ajuta la indeplinirea unui scop mai mare. Le poti refuza, sau poti delega pe altcineva sa le faca. Planifica-ti task-urile astfel incat sa fie in congruenta cu obiectivele tale pe termen mai lung.

 

In concluzie, de cand am inceput sa acord o mai mare atentie time management-ului simt ca mi-am imbunatatit viata si ca sunt mai productiv in tot ceea ce fac. Important este sa aplici cateva lucruri marunte, care au impact mare asupra ta.

 

No Comments

Post A Comment